Україна, Київ Кільцева дорога, 4-Б
UA | RU

Будь-який автомобіль – це складний механізм, у якому всі компоненти взаємопов'язані. Двигун є “серцем” транспортного засобу. Під час згоряння палива обов'язково утворюються відпрацьовані гази, які накопичуються у камері згоряння. Для того, щоб вони не шкодили роботі двигуна та інших вузлів, вихлопні гази необхідно відводити у зовнішнє середовище. Саме цим займається система вихлопу. Але це далеко не єдина її функція.

Вихід з ладу даного вузла загрожує серйозними наслідками для силового агрегату і всієї роботи машини в цілому. Його стан необхідно постійно контролювати і не ігнорувати ознаки поломки. Виявити проблеми можна самостійно або відправити транспортний засіб на діагностику на СТО, де фахівці за допомогою спеціального обладнання зроблять це професійно.

Роль системи відведення відпрацьованих газів для транспортного засобу

Конструкція вузла відведення вихлопних газів є досить простою. Він складається з глушника, резонатора, колектора (прийомної колекторної труби, яку просторіччя називають “штанами”), гофри, середньої труби, каталізатора, вихлопної труби. Кожен елемент виконує свою важливу функцію. Дія вихлопної системи полягає в:

  • зниження рівня шуму шляхом ступінчастого гасіння низькочастотних звукових хвиль до прийнятного рівня;
  • зменшення температури відпрацьованих газів:
  • мінімізування токсичності вихлопу для природи та пасажирів автомобіля;
  • оптимізації витрати бензину чи іншого виду палива.

Колекторна труба зазнає впливу високих температур. Вона приймає гази, що згоріли, сприяє наповненню камери згоряння свіжою порцією паливної суміші. Каталітичний конвертер-нейтралізатор необхідний зниження шкідливого впливу вихлопних газів на довкілля. Не всі моделі автомобілів їм оснащені.

Резонатор вирівнює низькочастотні пікові коливання звукової хвилі, також в ньому гази уповільнюють рух. Подальше зменшення гучності руху суміші відпрацьованих газів до допустимого рівня відбувається у глушнику, який також можуть називати акустичним фільтром. Принцип його роботи полягає в поступовому зниженні тиску до параметрів нижче за швидкість звуку завдяки численним перфорованим сіткам і перегородкам з отворами, які сприяють розширенню газу. Вихлопна труба, з'єднана з глушником, є патрубком, який відправляє очищений і охолоджений вихлоп в атмосферу. Таких труб може бути кілька (до 4 штук), залежно від об'єму силового агрегату.

Причини та ознаки виходу з ладу вихлопної системи

Компоненти даного вузла постійно зазнають високих навантажень під час руху транспортного засобу, тому періодично вимагають профілактичного огляду та ремонту. Ознаками того, що час звертатися на СТО та проводити ремонт вихлопної системи, є:

  • рев, бавовна, дзвін, деренчання під час руху авто або на холостому ходу;
  • неприємний запах вихлопних газів, що відчувається у салоні;
  • задимленість автомобіля під час їзди;
  • помітне зменшення потужності двигуна, його нестабільна робота;
  • поява кіптяви на деталях.

З появою хоча б одного з перерахованих симптомів варто негайно вживати заходів.

Діагностику вузла виведення відпрацьованих газів бажано проводити не рідше одного разу на рік, а при інтенсивній експлуатації транспортного засобу ще частіше. Багато автовласників проводять її на етапі комплексної підготовки до зимового сезону. Причинами виходу з ладу елементів вихлопної системи найчастіше бувають: корозія через високу вологість, прогорання через високі температури, механічне пошкодження через аварію, удари про нерівності дороги, що виступають (часта причина у авто з низьким кліренсом).

Як відбувається діагностика та ремонт вихлопної системи?

Для того, щоб перевірити стан компонентів системи вихлопу, проводять такі маніпуляції:

  • візуальний огляд на підйомнику;
  • перевірку показань датчиків за допомогою спеціального діагностичного сканера;
  • аналіз помилкових показань, збережених в ЕБУ авто;
  • перевірку роботи системи на холостому ході;
  • виміри рівня ЗІ при різних режимах роботи двигуна;
  • огляд та перевірку герметичності прокладок, сполучних фланців з використанням газоаналізатора;
  • перевірку роботи резонатора, каталізатора;
  • температурні вимірювання каталізатора;
  • вимірювання тиску газів;
  • на авто з дизельним двигуном – перевірку стану сажевого фільтра.

Після збору всієї інформації приймається рішення, які деталі підлягають відновленню чи заміні на нові. Професійний огляд за допомогою спеціальної апаратури надає повну картину, допомагає виявити приховані дефекти. Своєчасне звернення до фахівців зможе запобігти більш серйозному та дорогому ремонту надалі. Жителі Києва та області можуть звернутися для діагностики та ремонту вихлопної системи із заміною деталей на СТО компанії HelpAuto. Зв'язатися зі спеціалістами можна онлайн на сайті helpauto.ua або за вказаними телефонами.

Підпишіться на розсилку