Україна, Київ Кільцева дорога, 4-Б
UA | RU

У конструкції транспортних засобів, що випускаються в наш час, використовують ДВЗ. Найчастіше - на бензині або дизпаливі. Після того, як паливо згорає, відбувається вибух, через який з'являється висока температура, у великій кількості утворюються продукти згоряння. Рух сучасного авто - практично безшумний, на відміну від перших моделей, які чадили і видавали багато шуму. Це стає можливим завдяки використанню системи вихлопу

Які компоненти входять до вихлопної системи?

Конструкція системи - досить складна. Вона складається з:

  • Випускного колектора. Призначений для відведення відпрацьованих газів із циліндрів силового агрегату.
  • Гофри. Вона необхідна для зниження вібрації, через яку може постраждати не тільки кузов, а й інші вузли.
  • Каталізатора. Комплектуюча необхідна для зниження токсичності вихлопних газів, при цьому відбувається їх окислення і спалювання незгорілих частинок.
  • Резонатора. Використовується для зниження температури вихлопних газів і швидкості їх пересування.
  • Глушника. Він мінімізує шум.

Для окислювальних процесів, пов'язаних із токсичними частинками з відпрацьованих газів, у внутрішній конструкції каталізатора задіяні благородні метали. Часто їх використовують як покриття для комірок із кераміки. Завдяки великій площі поверхні метали активно контактують з газами. 

Глушники бувають активними і реактивними. У першому випадку для зниження шуму використано шумопоглинаючу начинку, у другому - систему, до якої входять камери і перегородки, що дають змогу змінити напрямок руху газового потоку. 

Важливий елемент системи відведення - лямбда-зонд, його завдання - регуляція складу суміші з палива і повітря. Найчастіше монтують пару зондів. 

Як розпізнати несправності?

Дуже важливо, щоб вихлопна система зберігала працездатний стан. Вона служить не тільки для зниження рівня шуму, а й для захисту людей і навколишнього середовища від токсичних вихлопів. Найчастіше поломки вихлопної можна визначити за зростаючим рівнем шуму. Може лунати рев, металеве деренчання і переривчастий стукіт. 

Про те, що система відведення вийшла з ладу, свідчить зменшення потужності силового агрегату. Це відбувається через пошкодження каталітичного нейтралізатора, несправності кисневого датчика, руйнування внутрішніх компонентів резонатора, звуження просвіту у вихлопній трубі.

Також ознаками поломки є поява кіптяви на деталях, а в салоні - неприємного запаху. У сучасних моделях авто також слід звертати увагу на сигнали системи самодіагностики.

Якими бувають поломки?

Рано чи пізно будь-який елемент системи вихлопу може прийти в непридатність. Найчастіше потрібна заміна глушника, каталітичного нейтралізатора і кисневого датчика.

Поломки бувають:

  • Механічними. Найчастіше трапляються через наїзд на механічну перешкоду. У результаті відбувається руйнування внутрішніх компонентів, з'являються тріщини і вм'ятини. Часто прогорає гофра, відбувається прогорання і розтріскування труб, особливо в тих місцях, де є вигин.
  • Корозійними. Вода, конденсат і сіль чинять не найкращий вплив на метал. Він стає крихким, руйнується.
  • Експлуатаційними. У кожної комплектуючої є термін експлуатації, з часом вони руйнуються.

Несправності також відбуваються через використання неякісних запчастин. Вони не тільки швидко ламаються, а й спричиняють руйнування сусідніх деталей.

Як виконувати ремонт системи вихлопу?

Коли виходить з ладу один компонент системи, на решту діє підвищене навантаження. Кузов та інші вузли страждають через посилення вібрації, а проникнення вихлопних газів до салону несе загрозу життю водія і пасажирів. 

При появі несправностей слід негайно зайнятися ремонтом. Найчастіше для виконання ремонтних робіт потрібен повний демонтаж вихлопної системи. Незважаючи на те, що кількість кріплень - невелика, цей процес займе чимало часу. Якщо виникають труднощі - завжди можна зв'язатися з фахівцями HelpAuto.

Підпишіться на розсилку