Каталізатор - елементарний пристрій, що має важливі властивості. На сьогоднішній день автомобілісти внесли істотний негативний вплив на екологію.
Таке рішення було ухвалено ще 1975 року: поява автомобільних каталізаторів чи конверторів. Завдання даного пристрою – перетворення шкідливих вихлопних газів на менш шкідливі до виходу з вихлопної системи. Для того, щоб скоротити викиди, виробники сучасних двигунів регулюють обсяг палива, що спалюється. Відповідно, мета – оптимізувати взаємодію повітря та палива.

Відштовхуючись від історії та завдань, слід нагадати про шкідливі речовини, що виробляються двигуном:
- газоподібний азот;
- діоксид вуглецю;
- вуглекислий газ;
- окис вуглецю;
- оксиди азоту.
Тому, головна функція, покладена каталізатор – обмежити вплив перелічених елементів з таблиці Менделєєва на менш жорстко які впливають екологію і здоров'я людини хімічні речовини.
На автомобільні каталізатори встановлюються для поліпшення функціональності вихлопної системи.
{{block type="catalog/product_list" category_id="49" template="carousel/products_horizontal.phtml"}}Автомобільні (нейтралізатори) каталізатори мають певну класифікацію, де розподіл за групами визначається місцем їх встановлення (біля двигуна або біля виходу вихлопної труби); типом носія: керамічного блоку у вигляді сот або конструкції, виготовленої з металевої стрічки.
Чому різна і на автомобільний каталізатор ціна. Металеві блоки більш дорогий варіант, але й має суттєву надійність і можливість протягом тривалого часу витримувати всілякі механічні навантаження. Керамічне виріб – найпопулярніша версія через меншу вартість. Але вони тендітні так, як зруйнувати цілісність керамічної конструкції, досить просто - найменший удар і поверхня пошкоджена. А при серйозних впливах: наприклад, випадковий заїзд у калюжу на абсолютно прогрітій машині – однозначне проникнення води в автомобільний каталізатор, а це страшні наслідки. До руйнування кераміки можуть призвести й інші такі чинники, як непорядок у системі запалювання.
Незалежно від типу носія: метал чи кераміка, каталізатори не сприймають неякісний чи етилований спирт. При використанні такого палива можливе засмічення каналів, втрата потужності, перегрів автомобільного каталізатора. Чому слід висновок, що економія на бензині здатна привести до більшої розтрати - купівля нового каталізатора, що нині дороге задоволення.
"Хороші" і "погані" каталізатори діляться за типом виробника. Логічно, що «підпільне» придбання – «погано», а фірмове – «добре». Хоча, із твердженням «добре» у бік останнього іноді можна не погодитися так, як у кожного автомобіля свої особливості, тому каталізатори необхідно набувати згідно з характеристиками, що підходять саме до певної моделі автомобіля.
Перевірка роботи автомобільного каталізатора

Каталізаторам властиво кілька станів:
- робоче;
- напівробоче;
- неробоче.
У разі робочого стану автомобіль почувається чудово: не загоряється лампочка-сигналізатор перегріву автомобільного (катика) каталізатора - значить все в порядку.
Напівробочий стан виявляється так:
- періодично зникає тяга авто на високих поворотах;
- "на гарячу" автомобіль став гірше заводитися, двигун вимагає тривалої підготовки для заводу;
- тиск на педаль газу, коли стрілка ледве сягає 4000, а іноді й зупиняється на цій цифрі; бензин швидко поїдається машиною – одні із симптомів напівробочого стану.
Неробочий стан - автомобіль або відразу ж глухне, або взагалі не заводиться.
Залишити старий автомобільний каталізатор чи купити новий?
Зрозуміло, що не всі автомобілісти порушують питання екології на перше місце. Але те, що саме він впливає на тривалість роботи машини - це вже причина істотніша для роздумів.
Можна видалити автомобільні банки каталізаторів, замінюючи їх на гофрову трубу. Можна використовувати стронгер. І цих «можна» - сила-силенна, але як прийняти правильне рішення? Відповісти на це питання не бачачи навіть самого автомобіля – неможливо. І вірити порадникам, які займаються пропагандою онлайн, теж не варіант. Тому в таких випадках звертаються до фахівців, які точно знають, що робити.