Україна, Київ Кільцева дорога, 4-Б
UA | RU

Для того, щоб сучасний силовий агрегат працював коректно, йому потрібне якісне охолодження. При цьому користуються повітряною і рідинною системами. В останній використовується антифриз, який циркулює по ній. 

Завдяки цьому ДВЗ не гріється вище 90 градусів. Іноді починається кипіння охолоджувальної рідини, виникають протікання. Щоб уникнути цього, потрібно знати, як газові потоки надходять в охолоджувальний контур. Це потрібно для своєчасного виправлення ситуації.

Причина потрапляння вихлопу в систему охолодження

Фахівці виділяють кілька причин, через які в розширювальному бачку починається кипіння. Вони представлені:

  • Недостатньою кількістю антифризу. Якщо ОР - недостатньо, вона сильно перегрівається. В результаті починається кипіння і утворюються повітряні бульбашки. Причиною недостатності рівня є тривалість використання, коли своєчасна заміна не проводиться. Деякі автовласники спочатку наливають тосол у недостатній кількості. 
  • Несправністю термостата. Саме завдяки йому регулюються температурні показники тосола. При сильному нагріванні ОР відбувається відкриття клапана, через який вона з малого кола контуру охолодження потрапляє у велике. Після проходження через радіатор відбувається значне зниження температури. При заклинюванні термостата ОР залишається в малому колі, через що і нагрівається.     
  • Неякісним антифризом. Зазвичай не якісна рідина коштує недорого. У складі є речовини, через які починається забруднення трубок і водяної помпи. Відзначається втрата продуктивності у насоса. Також на поверхнях утворюється іржа.   
  • Поломкою вентилятора. Його ввімкнення відбувається після перевищення порога температури в 90 градусів. Якщо він буде в неробочому стані - ОР почне вирувати.

Під час заміни антифризу можуть утворюватися повітряні пробки. Потоки газу йдуть у систему охолодження, якщо прогорає прокладка ГБЦ або в голівці виникає тріщина. Поломки трапляються через механічний, хімічний або термічний вплив.

Як провести діагностику?

Якщо в розширювальному бачку закипає тосол, потрібна перевірка вихлопних газів у системі охолодження. Для цього варто виконати такі дії:

  • перевіряємо рівень тосола; 
  • заміряємо температуру патрубків для перевірки роботи термостата;
  • оглядаємо прокладку і ГБЦ;
  • перевіряємо водяну помпу і вентилятор;
  • діагностуємо всі елементи на герметичність.

Також можна використовувати аналізатор вихлопних газів у системі охолодження. Фахівці зазвичай швидко виявляють проблеми і одразу займаються її вирішенням. Коли ж причину не було виявлено в процесі самостійної діагностики, потрібно злити рідину, виконати очищення контуру і залити нову. Всі роботи виконуються акуратно, щоб не утворилися пробки з повітря. У процесі ремонту всі пошкоджені компоненти замінюються новими. За наявності пробок з повітря потрібно заїхати на височину, при цьому важливо стати так, щоб перед авто був вищим, ніж задня частина. Необхідно відкрити радіатор і розширювальний бачок, запустити двигун і почекати протягом чверті години. У цей час потрібно виконувати прогазовку і доливати рідину.    

Перевірку виконують, якщо в розширювальному бачку з'являється булькаючий звук, радіатор нерівномірно прогрівається, не відбувається спрацювання обігріву або кондиціонування. У разі виявлення шкідливих сполук необхідно негайно виконати діагностику і ремонтні роботи, оскільки наслідки - дуже несприятливі. Якщо немає впевненості в тому, що вдасться впоратися своїми силами - варто звернутися до фахівців в автомайстерню.

Підпишіться на розсилку