Україна, Київ Кільцева дорога, 4-Б
UA | RU

Для визначення об'єму кисню в газовому потоці, який надходить у систему вихлопу, використовуються спеціальні п'єзоелектричні датчики. Також вони контролюють, як каталітичний нейтралізатор очистив вихлоп. У системі змонтовано верхній і нижній лямбда зонд.   

Вимірювання кількості кисню проводиться для контролю за ефективністю роботи впорскування і якістю очищення вихлопу каталізатором. Перший датчик встановлено перед каталізатором, другий - за ним. Вони мають однаковий пристрій, але при цьому видають різні типи даних. 

Як лямбда зонд впливає на роботу двигуна?

Верхній елемент призначений для управління роботою силового агрегату. Повітря і паливо повинні мати співвідношення 14,7 до 1. Коли працює двигун і паливна система, відбувається зміна цього параметра, змінюється продуктивність силового агрегату і витрата палива. Електронний блок керування періодично опитує вимірювач і отримує дані, необхідні для коригування. Нижній вимірювач виконує перевірку якості очищення вихлопу каталітичним нейтралізатором. Аналіз кожного компонента - дуже складний, тому інформацію отримують на основі залишку кисню.    

Конструктивно вимірювач складається з:

  • корпусу зі сталі;
  • кільця ущільнювача;
  • керамічного ізолятора;
  • струмознімача електросигналу;
  • манжети проводів;
  • проводки;
  • зовнішнього захисного екрана;
  • контакту ланцюга підігріву;
  • наконечника з цирконієвої кераміки;
  • стрижня зі спіраллю розжарювання;
  • внутрішнього захисного екрана.

Екрани забезпечені отворами, у зовнішньому через них надходить атмосферне повітря, у внутрішньому вони необхідні для виведення відпрацьованих газів. Принцип роботи - досить простий. Після контакту активної зони з киснем відбувається зміна її електричних властивостей. При надходженні опитування від електронного блоку фіксується вихідна напруга. Виходячи з її величини виконується оцінка кількості кисню.    

Відповідальність першого датчика - управління впорскуванням суміші, це тонкий і динамічний процес. Проводиться постійне опитування ЕБУ, але його потрібно правильно налаштовувати. В іншому разі чіпу буде непросто розібратися з даними, коригування впорскування відбуватиметься постійно, результатом стане втрата потужності і перевитрата палива. При вимірі напруги за допомогою хорошого осцилографа вихід буде показаний за допомогою синусоїди. Для оцінки правильності роботи датчика потрібно оцінити її форму.

Багатьох автовласників цікавить, чим відрізняється лямбда зонд від перших моделей датчиків. Сучасні пристрої - більш складні. Вони відрізняються двома активними контурами, за допомогою яких в блок управління відправляються сигнали з максимальним і мінімальним рівнями.

Як перевірити працездатність другого лямбда зонда?

Існує низка ознак, які свідчать про несправність датчиків. Одразу помітною стає зміна обертів на холостому ходу, після того, як транспортний засіб рушає, чуються хлопки. Силовий агрегат перегрівається, знижується його потужність, при цьому збільшується витрата палива. Щоб уникнути неприємностей, досить перевірити лямбда зонд за допомогою мультиметра. Робити це потрібно регулярно.   

  Зазвичай компонент ходить від 60000 до 130000 км. Але може вийти з ладу і раніше, якщо цьому посприяють несприятливі фактори. Перед тим, як виконувати тестування, слід провести візуальний огляд елемента. На ньому не повинно бути оплавлень і обірваних проводів, нижня частина має бути без відкладень. Для перевірки працездатності потрібно виконати такі кроки:

  • від'єднуємо датчик від колодки;
  • з'єднуємо мультиметр із сигнальним проводом;
  • запускаємо силовий агрегат і прогріваємо;
  • збільшуємо оберти до 2500;
  • відпускаємо педаль газу;
  • витягуємо вакуумну трубку з паливного регулятора тиску. 

Після цього виконується оцінка показань приладу. Несправність проявляється відсутністю напруги або показаннями не вище 0,8 В. За допомогою простого приладу можна визначити поломку.

Підпишіться на розсилку