Вентильовані та перфоровані гальмівні диски. Недоліки та переваги різних гальмівних дисків.
Зрозуміло, що божевільного водія жодні диски і не врятує.
Але все ж таки, щоб відповісти на запитання «які саме краще?», спочатку необхідно зрозуміти різницю між вентильованими та перфорованими гальмівними дисками. Щоб побачити відмінності між першим і другим варіантами, не потрібно бути автомобільним фахівцем. Для цього достатньо оцінити їх візуально. Хоча, основні відмінності полягають у їхніх внутрішніх властивостях.
Звичайні гальмівні диски:
Він є круглою болванкою, відлитою з металу зі спеціальними домішками, товщина якої зазвичай коливається від 10 до 25 мм. На цьому його показники закінчуються. А ось у вентильованого диска особливостей набагато більше.
Вентильовані гальмівні диски:
Це вже не просто предмет, а ціла система, що складається з двох тонких дисків (товщина від 4 до 6 мм), проміжок між якими являє собою свого роду повітряний простір, де і відбувається циркуляція повітря, що ефективно відводить тепло, одночасно охолоджуючи повністю диск. Відповідно, під час гальмування він постійно охолоджується.
При використанні гальм, що вентилюються, водій може помітно відчути різницю між звичайним і вентильованим диском так, як навіть у період інтенсивних навантажень процес охолодження не виключається. Плюс до всього, вентильовані гальмівні диски мають ще одну виняткову властивість – зниження гальмівного шляху приблизно на 15 %. А термін експлуатації вентильованих гальмівних колодок вищий за звичайні близько 20%.
І ще одна важлива риса, що підкреслює перевагу гальмівних дисків, що вентилюються, над його «колегами», відсутність скрипу.
Перфоровані гальмівні диски:
Його застосування широко поширене серед власників гоночних автомобілів так, як перфорації підвладне ослаблення диска та вплив на його мікротекстуру. Для гоночної машини часта зміна гальм (після кожної гонки) – це нормальне явище, чого не скажеш про машини, призначені для звичайних поїздок. Якщо використовувати перфорований гальмівний диск у дорожньому автомобілі, то перфорація сприятиме руйнуванню дисків. На жаль, виробники перфорованих гальмівних дисків замовчують цей факт.
Покупець вже звик до того, що кожен вихваляє те, що вигідно продавцю з рекламною метою. Тому, відштовхуючись від хвалебних текстів, слід показати реальні недоліки, щоб споживач зміг побачити всю правду кожного виробу, перш ніж купити гальмівні диски.
Трохи про недоліки:
Почати слід із класичної гальмівної версії дисків. Їх ще називають стандартними. Через те, що їх сплав досить щільний і є насічки (насічки виконують функцію відведення продуктів горіння в момент агресивного стилю гальмування) відносяться до ряду спортивних. Деякі їх можуть бути перфоровані. Сказати, що це однозначна вада – неправильно. Але якщо вибір стосується звичайного дорожнього автомобіля, то це реальний «мінус».
Неправильне встановлення гальмівного диска характеризується такими ознаками:
- Биття в момент гальмування та/або руху.
- Швидке та підвищене зношування при нормальному користуванні.
Вентильований гальмівний диск купувати для гоночного авто немає сенсу так, як він не призначений для агресивного стилю гальмування.
Власники гоночних та спортивних автомобілів віддають перевагу таким виробникам: «ЄВС», «БРЕМБО», «DBA».
Для спокійних поїздок ідеально підійдуть "BOSH", "ZIMMERMAN", "АТЕ". Хоча при покупці слід звертати увагу на модифікацію.