Україна, Київ Кільцева дорога, 4-Б
UA | RU

Гальмівна система - це, далеко, не сучасне поняття. Воно існує вже понад сто років. При цьому її надійність і безпека зовсім не застаріли, а, навпаки, з кожним днем втілюють нові ідеї.

Современная тормозная система автомобиля: составляющие компоненты. - Фото №1

Стандартна гальмівна система виглядає так:

  • Типові дискові гальма.
  • Основний циліндр.
  • Типові барабанні гальма.
  • Педаль гальма.
  • Гальмівна магістраль
  • Передні гальма.
  • Задні гальма.
Современная тормозная система автомобиля: составляющие компоненты. - Фото №2

Якщо відобразити цю систему схематично , то очевидно, що головний циліндр знаходиться в основі всієї гальмівної павутині, де кожен її елемент поєднується з іншим за допомогою трубок і шлангів, відображаючи цілу картину. Крім того, до її складу входять інші деталі:

  • Вакуумний підсилювач.
  • Гальмо стоянки.
  • Антиблокувальна система.

Якщо натиснути на педаль гальма, тиск надається на поршень головного циліндра, в результаті чого відбувається рух гальмівної рідини через весь комплекс шлангів і трубок в гальмівний циліндр кожного колеса. Ефективність гальмування може погіршитися, якщо рідини мають частинки повітря. Тому, при підозрі наявності повітря, слід прокачати гальма заново за допомогою «випускного гвинта», який знаходиться на кожному циліндрі.
Отже, повертаємося до педалі гальма або поршня циліндра. У момент натискання на даний елемент поршень стискає гальмівні колодки, розташовані на гальмівному диску, який зафіксований до колеса, змушуючи його загальмувати.
Щодо барабанних гальм, рідина направляється в гальмівний циліндр, який шляхом поштовху про колодку притискає фрикційні накладки до барабана, прикріпленого до колеса, тому відбувається гальмування (зупинка) колеса.

У цьому процесі виникає тепло, яке сприяє зносу гальмівних колодок, в результаті - заміна колодок.

Для абсолютного розуміння всієї гальмівної системи слід розглянути значення її елемента.

Современная тормозная система автомобиля: составляющие компоненты. - Фото №3

Головний гальмівний циліндр

Розміщується у руховому відсіку (перед місцем для водія). Головний циліндр представлений у вигляді двох окремо стоять циліндрів в одному корпусі. Такий метод подвоює безпеку на дорозі, оскільки якщо один циліндр не спрацює з якоїсь причини несправності, то другий обов'язково загальмує. У разі дисфункції обох циліндрів, сигнальна лампочка на панелі про це повідомить.

Гальмівна рідина

Подана у формі олії, що має певні властивості, що характеризуються витримкою низьких температур без розширення; та високих – без кипіння. Тому гальмівну рідину не можна ні з чим змішувати, інакше це призведе до несподіваної відмови гальм.

Гальмівні шланги та трубки

Виступають у ролі з'єднувача, а й провідника гальмівної рідини від головного циліндра до колес.

Гальмівні диски

{{block type="catalog/product_list" category_id="27" template="carousel/products_horizontal.phtml"}}

Виготовлені із металу. Гальмівні диски швидко втрачають свої первозданні якості через те, що його текстура руйнується (поява подряпин). Такий нюанс можна виправити методом сточування. Але сточувати нескінченно не вийде так, як гальмівні диски стають тоншими, а, відповідно, і нагріваються швидше, що порушує здатність гальмування.

Гальмівні колодки

По дві одиниці розміщені на супорті, таким чином, щоб закривався кожен бік гальмівного диска. Існує ціла класифікація колод, що характеризуються терміном експлуатації, за рівнем шуму.

Розподільник гальмівного зусилля

Знаходиться в проміжку головного циліндра та задніх коліс. Він виконує функцію контролю тиску на відстані задніх та передніх гальм.

Крім перелічених елементів є і безліч інших, які вимагають дбайливого звернення та правильної заміни у разі потреби.

Підпишіться на розсилку