Чому гофра глушника дуже важливий елемент у вихлопній системі автомобіля?
Гучний звук, що супроводжує автомобіль, не завжди свідчить про те, що він є гоночним або нашпигований тюнінгом. Якщо гофра на глушнику відсутня чи зламалася, про наближення машини «гул» сповістить здалеку.
гофра глушителя очень важный элемент в выхлопной системе автомобиля? - Фото №1" title="Чому гофра глушника дуже важливий елемент у вихлопній системі автомобіля? - Фото №1">
Навіщо потрібна гофра?
Гофра глушника – одна з головних складових вихлопної системи, яка виступає як еластична комбінація між глушником і мотором автомобіля.
Синоніми: гнучка сполука, компенсатор вібрації, гофро-елемент.
Гофру на глушник можна назвати запобіжником, що захищає вихлопну систему і, безпосередньо, глушник. Зазвичай гофра встановлюється у приймальній трубі чи іншій зоні, у якій властиво виникнення підвищеної вібрації. У завдання гофри на глушник входить:
- Приглушення коливань, що походять від мотора до глушника, що сприяють передчасному його руйнуванню;
- Компенсація вібрації у момент старту автомобіля;
- Бути еластичним сполучним елементом у вихлопній системі.
За зовнішніми показниками гофри на глушник, можна сказати, ідентичні один одному, крім діаметра. Однак, насправді вони діляться на кілька видів:
- Двошарові;
- Тришарові;
- З подвійним посиленим оплеткою;
- З потрійним посиленим оплеткою.
Довговічність та якість виконання функцій гофри залежить саме від вищезазначених показників. Кожен із розглянутих різновидів має своє призначення. Наприклад, гофра з подвійним обплетенням – для бензинових двигунів, а з потрійним – для бензинових та дизельних. Цілісність текстури гофри впливає здатність недопущення проникненню відпрацьованих газів у салон машини під час їзди.
Що станеться, якщо гофра глушника прийде у непридатний стан?
Для гофри поломка - це природно, оскільки вона знаходиться в одній з найагресивніших зон автомобіля. Гофра глушника постійно піддається контакту із шкідливими елементами та явищами. Крім того, на неї покладено дуже багато завдань, відповідно вона виконує активну функцію.
На стан гофри впливають не тільки удари, які вона отримує при їзді, а й інші явища, наприклад:
- Неправильний демонтаж глушника;
- Забитий каталізатор;
- Несправність коробки;
- Проблеми із подушками двигуна;
- Паливо низької якості.
Очевидно, що якість самої гофри та інших запчастин впливають на багатофункціональні здібності гофри і на тривалість терміну її служби. Тому, при виборі гофри, слід звертати увагу на матеріал, з якого вона виготовлена. Зазвичай у виробництві гофри використовується чорна та алюмінієва сталь.
Чорна сталь із багатьох причин не продається в європейських країнах та Америці. Так, і вітчизняні прилавки не надто нею завалені. А ось алюмінієва сталь, незважаючи на більш високу вартість, більш приваблива для авторинків і автолюбителів, відповідно. Перевага алюмінієвої сталі полягає у її високій якості, яка пояснюється стійкістю перед температурними перепадами та перед механічними впливами. Якщо раптом зламалася гофра, то щось лагодити – вже немає сенсу.
Тільки повна її заміна здатна реабілітувати ситуацію, що характеризується підвищеною витратою палива та проникненням вихлопних газів у салон. А сучасні автомобілі при несправній гофрі або її відсутності можуть втрачати свою потужність, оскільки порушується працездатність датчика кисню.
До заміни гофри потрібно ставитися серйозно так, як недбале ставлення здатне привести і до більш значних поломок, усунення чого обійдеться в багато разів дорожче за заміну однієї гофри.