Україна, Київ Кільцева дорога, 4-Б
UA | RU

Сезон цвітіння рослин докучає не тільки алергікам, чимало клопоту завдає він і автомобілістам. Тополиний пух, що скупчився на узбіччях доріг і витає в повітрі, наче сніг, стає однією з головних причин забитого радіатора. І оцінювати чистоту радіатора візуально неправильно, адже радіатор забивається там, де цього не бачить очей. Зовнішнє забруднення збивається на мийці, внутрішнє – висмоктується вентилятором системи охолодження. А між радіаторами (всередині т.зв. сендвіча) утворюється мертва зона, де поступово накопичується бруд, тополиний пух, органічні залишки опалого листя тощо.

І саме це невидиме забруднення радіатора стає коренем багатьох проблем – від поломки вентилятора системи охолодження до необхідності капремонту двигуна.

Охлаждение – залог здоровья, или – зачем чистить радиатор - Фото №1

Схильність до забруднення радіатора багато в чому залежить від конструкції: кута обдування, проникності решітки радіатора, близькості розташування радіаторів кондиціонера і охолодження. Але багато чого також залежить від режиму та території експлуатації автомобіля.

Симптоми забитого радіатора

Кондиціонер почав гірше холодити , а його перевірка показує, що тиск холодоагенту в нормі і компресор працює нормально.

Вентилятор радіатора включається частіше та довго працює .

Наслідки забруднення радіатора

Бруд між радіаторами нагадує ворсову ганчірку, яка добре вбирає вологу. Після дощу чи відвідування миття вона намокає, і сохне досить довго. Тому волога не встигатиме висохнути в міському режимі - при поїздках на короткі відстані і на невеликих швидкостях, і тим більше в дощову, холодну пору року. Продукти розпаду органіки, у поєднанні з теплом та вологою – призводять до корозії радіатора , виготовленого з тонкого алюмінію. Як результат - текти радіатора та необхідність його заміни.

Охлаждение – залог здоровья, или – зачем чистить радиатор - Фото №2

Але, найімовірніше, ще до того, як радіатор остаточно прогниє, автовласник зіткнеться з іншими проблемами.

Заміна вентилятора охолодження . Оскільки брудний радіатор гірше віддає тепло, а також ускладнює прямий струм повітря до вентилятора – навантаження на вентилятор зростає. Він працює довше, і зустрічає більший опір повітря, яке тепер має підсмоктувати з усіх боків, а не тільки спереду. Якщо практично новий вентилятор згорів, пропрацювавши після заміни півроку чи рік – швидше за все причина у забитому радіаторі.

Відмова електропомпи . Отримуючи від датчиків сигнал про підвищену температуру рідини, що охолоджує, водяний насос починає працювати постійно на максимальних оборотах, і як результат - помпа згоряє набагато раніше, ніж належить по її нормальному ресурсу. При забитому радіаторі також збільшується температура підкапотному просторі, від чого пересихають ущільнення і патрубки.

Вихід з ладу циліндро-поршневої групи . багато моделей двигунів охолоджуються нерівномірно - циліндри, розташовані ближче до входу рідини, що охолоджує, охолоджуються краще. І якщо радіатор забитий, то певний момент крайній циліндр перегрівається.

Це веде до розриву масляної плівки, підвищеного тертя тертя та утворення задирів. Результатом може стати заклинювання поршня з руйнуванням шатуна та пошкодженням блоку циліндрів. А це вже гарантований капремонт, а то й заміна двигуна. Погодьтеся, занадто дороге задоволення, щоб заощаджувати на чищенні радіатора.

Як треба чистити радіатор

Практика показує, що профілактичне чищення радіатора має проводитися не рідше, ніж раз на два роки . Втім, пара чищення радіатора має визначити періодичність проведення процедур. Якщо після року експлуатації машини при чищенні радіатора особливих забруднень не виявлено – можна спробувати мити його за два роки. Якщо через два роки забруднення радіаторів вже суттєве – скоротити інтервал до півтора року. Головне – не забувати про це.

Не варто чистити радіатор за допомогою різних пристроїв на автомийках (трубка з отворами, з яких б'ють струмки води). Така мийка тільки намочить бруд, що збився. Також варто остерігатися мити радіатор високим тиском з близької відстані на мийці - якщо метал сотів загнеться, радіатор прийде в непридатність, тому що вже не буде нормально пропускати потік повітря.

Охлаждение – залог здоровья, или – зачем чистить радиатор - Фото №3

Якісне чищення радіатора проводиться зі зняттям. Радіатор обробляється спеціальною хімією, яка розчиняє олії та інші маслянисті продукти згоряння палива, які роблять бруд у радіаторі нерозчинним за допомогою води або звичайного мильного автошампуню. Потім досвідчений спеціаліст обережно промиває радіатор водою під високим тиском, спрямовуючи струмінь під певним кутом – щоб натиском не загнути ніжні стільники радіатора.

У деяких випадках при знятому радіаторі охолодження вдається продути конденсор кондиціонера стисненим повітрям, у запущених випадках також потрібно чистка зі зняттям. Але в будь-якому випадку – чищенням радіатора та конденсора кондиціонера має займатися людина, яка має досвід та певні знання. Тільки в цьому випадку процедура чищення радіатора буде виконана якісно та безпечно для вашого автомобіля.

Підпишіться на розсилку