Сучасний водій тепер може почути багато назв і навіть не розуміти «що це?». і навіщо?". Причиною цього є те, що щодня технології посилено розвиваються з метою покращення функціональних особливостей та додавання систем безпеки до різних елементів автомобіля. Тільки пояснювати «що?» і «до чого?» виробники автомобільної модернізації не поспішають. Тому автолюбителі намагаються давати один одному підказки на форумах та спеціалізованих сайтах. Те саме стосується і лямбда зонда.

Що таке лямбда зонд?
Іншими словами: це датчик кисню, встановлений у випускному колекторі, що дозволяє контролювати кількість залишків незгорілого палива у вихлопних газах або кисню.
Його дія проходить шляхом гальванічної складової із твердим електролітом або кераміка з діоксиду цирконію. Поверхня елемента покрита оксидом ітрію з додатковим шаром пористих струмопровідних платинових електродів. Завдання одного електрода – вбирати вихлопні гази, завдання іншого – поглинати повітря з атмосфери. Нагрів 300-400оС дозволяє правильно виміряти залишковий кисень у відпрацьованих газах лямбда зонда так, як саме за такої температури цирконієвий електроліт має провідність. Крім цирконієвих бувають кисневі сигналізатори з двоокисом титану.
Управління упорскуванням палива при роботі холодного двигуна не залежить від лямбди зонда (тобто він ніяк не впливає на його функціонування), але він виступає в ролі коректора по відношенню до складу повітряно-паливної маси.
Крім лямбди зонда, водії часто чують про емулятор. Тільки перед тим, як купити емулятор, спочатку потрібно зрозуміти: а чи варто.

Трохи про емулятор лямбда зонда.
Простими словами: емулятор – імітатор чи «обманка» лямбда-зонда.
Автомобіль і без того задоволення не дешеве, а тут ще й збільшується витрата палива. При цьому діагностика каталізатора свідчить про його несправність. Робота емулятора полягає в тому, щоб згладити ситуацію, а саме: зупинку роботи двигуна, як правило, датчики не попереджають, включаючи лямбду зонда, тобто орієнтуватися можна лише за показниками паливної таблиці, що є обманкою.
Торкаючись цієї теми, не можна не згадати про поганий сервіс, оскільки встановивши саморобний лямбда зонд (грубо кажучи: відрізок іржавої труби) в області вихлопної системи до моменту, коли гази перейдуть у другий лямбда зонд. У найкращому разі така технологія не покаже жодних результатів. Але те, що паливна таблиця «плюсом» спотворюватиме дані про пальне – це однозначно.
На цей факт слід звернути увагу і при купівлі підтриманого автомобіля, оскільки продавець бажає продати, і йому вигідніше заощадити на ремонті та коригуванні своєї машини, ніж витрачатися на придбання та встановлення дорогого обладнання. Придбання автомобіля із проблемним емулятором загрожує постійною переплатою за паливні ресурси. Крім цього, існує низка інших негативних нюансів:
- Занадто забруднюються свічки запалювання.
- Швидко забруднюється моторне масло.
- Багато забруднюються різні елементи двигуна, посилюється тертя між ними і так далі.
Заміна емулятора на якусь аналогію загрожує серйозними наслідками, тому, винаходити щось таке з метою заощадити, спричинить ще більші витрати. Тому завжди потрібно стежити за якістю обслуговування та контролювати наслідки ремонту, не нехтуючи нормальними деталями. Те саме стосується і самостійного усунення неполадок та встановлення нових запчастин.