Україна, Київ Кільцева дорога, 4-Б
UA | RU

Суть автомобільного каталізатора.

Глобальне потепління, забруднення довкілля, повітря – головні проблеми сучасності. У зв'язку з цим впроваджуються всілякі технології, щоб знизити темп «забруднення». Однією з таких технологій є автомобільний каталізатор.

Що таке автомобільний каталізатор?

Катализатор автомобильный - для чего он нужен и в чем их отличия. - Фото №1

Каталізатор – пристрій, що знижує кількість шкідливих речовин у вихлопних газах. А саме:

  • Окис вуглецю (СО) – отруйний газ без кольору та запаху;
  • Вуглеводень – одна з головних складових смогу (утворюється за рахунок неповного згоряння палива);
  • Окис азоту (NO і NO2) – один із компонентів смогу та кислотних дощів.

За допомогою хімічних реакцій, що відбуваються в каталізаторі, знижується токсичність та згубність вихлопів.

Деталі каталізатора:

  • корпус та випускна система з нержавіючої сталі;
  • спеціальні підкладки (захист та фіксація для керамічного блоку);
  • несучий матеріал чи блок (метал чи кераміка);
  • проміжний шар, що фіксує, для благородних металів;
  • каталітично активний шар (платина, родій, паладій).

Одну з основних ролей у роботі нейтралізатора відіграє розташування. Вся справа в тому, що хімічні реакції починають відбуватися тільки при сильному нагріванні компонента в каталітичному нейтралізаторі, а нагрівається від гарячого вихлопу. Коли автомобіль тільки-но завівся, очищення газів практично не виконується. Тому він знаходиться у вихлопній трубі між двигуном та глушником.

{{block type="catalog/product_list" category_id="49" template="carousel/products_horizontal.phtml"}}

Існує два типи автомобільного каталізатора:

Металевий:

  • Вартість виробництва вища;
  • Технологічно складніше виготовляти;
  • Стійкий до механічних пошкоджень;
  • Менш чутливий до екстремальних температур (Критична температура дії 1600*С);
  • Швидше досягає точки початку температурного стрибка;
  • Обігрів простіше, оскільки частину блоку можна зробити як нагрівальний елемент;
  • Аеродинамічний опір менший, внаслідок більш тонких стінок несучого матеріалу;
  • За рахунок меншого опору вихлопу зменшується витрата палива;
  • Більший термін служби, оскільки термостійкіший;
  • Комплектується з досить потужними двигунами або використовується як пусковий каталізатор.

Керамічний:

  • Найменша вартість виробництва;
  • Менш витратне виробництво, «зрілі» технології;
  • Вразливий до механічних навантажень та пошкоджень;
  • Критична температура впливу значно менша (Вище 1000 С починається теплове руйнування. Температура плавлення кераміки 1400 С. При 1200 С відбувається відшаровування покриття через що можуть виникати пропали);
  • Довше досягає точки початку температурного стрибка;
  • Порівняно прогрів відбувається гірше чи більше затратное;
  • Аеродинамічний опір більший, внаслідок товстіших стінок основного матеріалу;
  • За рахунок більшого опору вихлопу може збільшитись витрата палива;
  • Термін служби коротший, оскільки менш термостійкий;
  • Використовується практично у всіх нових малолітражних автомобілях.

Практично всі сучасні автомобілі мають каталізатори із трьома компонентами. Це три нейтралізатори, кожен з яких виконує певну додаткову задачу:

  • Відновлюючий каталізатор – цей компонент має радієве та платинове напилення. Завдяки цьому скорочується концентрація викидів оксидів азоту.
  • Окисний каталізатор – у цьому елементі використовується паладій із платиною. У донному поєднанні вуглець входить у хімічну реакцію з киснем і утворюється вуглекислий газ.
  • Стільники – на поверхню даного компонента наносять сплав іридієво-платиновий. За рахунок подібної структури збільшується максимально можлива площа контакту каталізатора з токсичними викидами і внаслідок чого найвища ефективність даного елемента.

Каталізатор автомобільний виконує досить важливу функцію, тому слід уникати пошкоджень, а в іншому випадку, по можливості, лагодити його або міняти на новий.

Підпишіться на розсилку