Україна, Київ Кільцева дорога, 4-Б
UA | RU

Вихлопна система - функціональність та особливості складання

Вихлопна система в машині дозволяє автомобілю функціонувати з мінімальним шумом, димом та забрудненням атмосфери. Саме цей вузол в авто відносить гази, що відходять, та інші шкідливі продукти згоряння подалі від мотора машини. Двигун рухає будь-які транспортні засоби, і саме для нього вузол вихлопів відводить гази через колектори та труби. Вихлопна система - це невід'ємна та найважливіша частина двигуна машини, яка завжди повинна підтримуватися у відмінному стані.

Найчастіше автовласникам доводиться збирати конструкцію воєдино, наприклад після ремонту або заміни, тому дуже важливо робити це правильно. З цієї причини ми вирішили розповісти нашим читачам, з яких елементів складається система вихлопів, і що потрібно зробити, щоб правильно її зібрати.

Склад вихлопної системи

Отже, перед тим, як перейти до збирання, необхідно розуміти, з яких частин складається конструкція вузла вихлопу. Головні та найбільш значущі елементи вихлопної системи такі:

  • Випускний колектор – це перша деталь. Він включає блок з нержавіючої сталі, алюмінію або чавуну, який приєднаний до циліндрів мотора і збирає гази при згорянні. Деталізувати двигун можна за допомогою випускних колекторів — труб з циліндрами. Вихлоп йде в колектор, а потім на вторинні деталі. Це дозволяє прискорювати роботу двигуна.
  • Глушники . Труби пропускають через глушник із перегородками всі гази. Без цього елемента шум та гази згоряння виходили б прямо з труби, створюючи серйозну перешкоду для автомобілістів та пішоходів.
  • нейтралізатор. Каталітичний нейтралізатор закінчує процес займання газів, що згоріли в камері. Цей вузол не допускає великого викиду в навколишнє середовище забруднюючих речовин — оксидів азоту та вуглецю.
  • Труба вихлоп. Продукти згоряння двигуна доходять до труби з нержавіючої сталі або сталевої трубки. Саме ця деталь випускає гази в атмосферу – з мінімальною кількістю шкідливих речовин.

Всі перелічені складові вихлопної системи необхідно завжди тримати у відмінному стані. Це дозволить у рази скоротити обсяг викиду шкідливих вихлопів у довкілля, забезпечить двигуну нормальну та стабільну роботу.

Процедура монтажу

Перед тим, як приступати до збирання, багатьом автомобілістам потрібно спочатку виконати демонтаж, щоб відремонтувати, замінити ту чи іншу деталь на нову. З цієї причини ми розглядатимемо всі етапи роботи поступово.

Як швидко зняти вузол вихлопу?

Зняття може знадобитися у багатьох випадках. Насамперед розбирання потрібне при заміні деталей конструкції, а також при ремонті інших вузлів машини (коробки передач, паливного бака тощо). Більшість конструкцій влаштовані приблизно однаково, тому демонтувати їх нескладно.

Для початку потрібно розуміти, що тепло і волога негативно позначаються на стані прокладок, болтів та гайок, тому перед ремонтом слід обробити антикорозійним засобом усі металеві дрібні деталі. Також необхідно приступати до демонтажу лише після того, як авто повністю охолоне.

Тепер потрібно підняти машину та поставити на підставки у вигляді рівної площини. Обов'язково слід одягати робочий одяг, захисні окуляри, рукавички. Етапи зняття такі:

  • вимкнення акумулятора;
  • нанесення на одну годину антикорозійного засобу WD40 на гайки та болти;
  • демонтаж задньої підвіски - під рамою або кузовом машини;
  • відкручування та зняття глушника;
  • від'єднання трубки перенесення та електророз'ємів датчика кисню;
  • зняття нейтралізатора;
  • відведення головки труби;
  • зняття випускного колектора.

Важливо в процесі використання хороших інструментів, для струшування часто застосовується невеликий молоток. Слід запам'ятовувати розташування елементів, болтів, кріплень та гайок. Незважаючи на те, що схема вихлопної системи приблизно однакова, зміна розташування навіть пари болтів може призвести до змін у роботі всього авто.

Як правильно реалізувати складання?

Щоб правильно та якісно провести складання, потрібно дотримуватись ряду правил. Спочатку слід запам'ятати, що всі частини вихлопної системи затягуються рівномірно, тому не перетягуйте їх вниз або вгору. Це може спровокувати зміщення конструкції, створити витік газів через неправильне сполучення площин. Також при монтажі важливо застосовувати динамометричні ключі та дотримуватися всіх рекомендацій виробника.

Процес комплектації виглядає так:

  • замініть усі прокладки;
  • проведіть огляд кріплень, гайок та болтів - якщо потрібно, то поміняйте їх на нові;
  • нанесіть на кріпильні антикорозійну речовину;
  • всі зняті компоненти повинні бути попередньо оглянуті та замінені у разі потреби;
  • тепер залишається лише по черзі, тобто у зворотному порядку від розбирання, поставити на місце та закріпити усі демонтовані елементи.

Необхідно розуміти, що якщо у вас недостатньо сил, знань чи умінь, то найкраще звернутися за допомогою до професіоналів. Наша компанія з радістю огляне та замінить усі комплектуючі для вихлопних систем, а також реалізує професійну та правильну підготовку та монтаж конструкції. Не варто відкладати на потім, особливо якщо автомобіль працює несправно чи погано, від цього відділу залежить не тільки чистота атмосфери, а й ваша безпека.

Підпишіться на розсилку