Україна, Київ Кільцева дорога, 4-Б
UA | RU

У процесі роботи двигуну внутрішнього згоряння обов'язково потрібна система, яка відводитиме продукти згоряння з циліндрів. Вихлопну систему постійно вдосконалюють, але загальний принцип залишається без змін.

Коли згоряє паливо-повітряна суміш, утворюються гази. Їх потрібно вчасно відводити, щоб у циліндри потрапила нова порція палива. Саме для цього призначено вихлопну систему.

Конструкція системи вихлопу

Система складається з кількох елементів. Від кожного залежить загальна працездатність. Елементи вихлопної системи представлені:

  • Випускний колектор. Складається з кількох труб, призначених для з'єднання каталітичного конвертера і камер згоряння. Колектор виготовляється з нержавіючої сталі, кераміки чи чавуну. Комплектуюча постійно працює за умов високої температури. Після того, як силовий агрегат припиняє роботу, система охолоджується, утворюється конденсат.
  • Каталітичний конвертер. Гази вступають у хімічну реакцію, утворюються оксиди азоту та кисень. Останній елемент призначений для згоряння паливних залишків, що містять вихлопні гази. На виході утворюється суміш, до складу якої входять оксид азоту та діоксид вуглецю.
  • Глушником . Комплектуюча призначена для зниження шуму, що його видають під час проходження відпрацьовані гази. Для виготовлення корпусу використовується звичайна чи нержавіюча сталь. Перший матеріал служить протягом шести років, другий – у два з половиною рази довше. У систему входять камери із перфорованою поверхнею. Завдяки багаторазовому фільтруванню звукові хвилі гасяться, шум стає тихіше.

Вихлопних труб може бути кілька, чотири. Зазвичай вони закінчуються наконечником, виготовлення якого задіяна хромована сталь. Його функція – декоративна.

Принцип роботи вихлопної системи є досить простим. Паливна суміш упорскується в циліндри, потім відбувається її згоряння та виділення токсичних газів. p align="justify"> Газова суміш знаходиться під великим тиском, вона переміщається в колектор, де всі гази стають єдиним потоком. В результаті потік виявляється в глушнику, де відбувається шумозаглушення. Гази залишають потік через вихлопну трубу. Деталі вихлопної системи впливають працездатність інших систем транспортного засобу.

Діагностика вихлопної системи – як виявляються несправності?

Про те, що вихлопна система несправна, автовласник найчастіше здогадується з різних звуків. Коли з-під днища лунає рев – це свідчить про прогорання деталей, утворення тріщин, порушення герметичності, знос прокладок, обрив еластичних кріплень. Металеве деренчання – ознака руйнування резонатора чи реактивного глушника. У тому випадку, якщо з-під днища лунає уривчастий стукіт, значить, зносилися опори глушника.

Коли виходить із ладу система відведення, знижується потужність силового агрегату. Причиною може бути:

  • ушкодження каталітичного нейтралізатора;
  • несправність кисневого датчика;
  • руйнування внутрішньої структури резонатора;
  • деформація вихлопної труби

Також неполадки в системі вихлопу проявляються появою кіптяви на комплектуючих, запахом сірководню в салоні. Також помилки може видавати система самодіагностики, яка оснащена сучасними авто.

Як ремонтують вихлопні системи?

Перед заміною комплектуючих слід підняти автомобіль. При цьому його потрібно ретельно закріпити, щоби роботи були безпечними. У разі заміни вихлопної системи обов'язково потрібно купити прокладки, кріплення та мастильні матеріали. Перед тим, як розпочинати роботу, необхідно дочекатися повного остигання вихлопних труб. Важливо точно вибирати комплектуючі. У цьому обов'язково враховується модель транспортного засобу. У такому разі можна бути впевненим у тому, що всі технологічні отвори та кріплення збігатимуться.

Знімати стару систему потрібно із задньої частини транспортного засобу. Дуже іржаві болти знімаються за допомогою ударного пістолета. Також можна скористатися спеціальним мастилом. Стару гуму можна зрізати, для цього використовується кутошліфувальна машина. Складання вихлопної системи починається з приймальної труби. Затягувати болти не варто доти, доки не буде зібрана вся система. Щоб у майбутньому не виникли протікання, прокладки краще встановлювати нові. Після з'єднання всіх деталей болти слід туго затягнути. На наступному етапі потрібно завести автомобіль і переконатися, що немає течій.

Комплектуючі для різних марок представлені в інтернет-магазині Helpauto. Компанія співпрацює лише з надійними постачальниками. Усі питання – у телефонному режимі. Великий вибір, швидка обробка заявок та доставка – переваги роботи з Helpauto.

Підпишіться на розсилку