Витік у вихлопній системі — ознаки та варіанти виявлення
Випускна система є своєрідним трубопроводом для виведення відпрацьованих газів з двигуна, їхнього викиду в атмосферу. Звичайно, всі продукти згоряння спочатку проходять через колектор, каталізатор та резонатор для максимального очищення газів, а вже потім прямують у глушник та вихлопну трубу. Нормальну роботу вихлопної системи гарантовано за умови справності даних вузлів.
Коли з'являються неполадки із системою вихлопів, то небезпечні гази починають потрапляти в салон машини, наражаючи на здоров'я автомобіліста, пасажирів. Важливо розуміти, які існують ознаки поломки, як знайти витік у вихлопній системі . Тому ми вирішили розповісти про це читачам.
Основні ознаки поломки
Існує ряд симптомів, що говорять про неполадки цього роду. Найбільш значущі, важливі ознаки несправності вихлопної системи, на які варто звертати увагу насамперед:
- Свист, клацання. Характерні звуки у вигляді свисту або клацання можуть з'являтися при включеному двигуні. Ви побачите, що фарба біля випускних каналів на циліндрі втратила свій колір або обгоріла, а кабелі свічок запалювання обпалені. Потрібно розуміти, який саме звук доноситься — пронизливий свист може з'явитися через те, що гази не можуть вийти нормально — вихід обмежений.
- Наявність невеликих перебігів. Розширення та стиск при запуску двигуна надають навантаження на прокладку колектора. Надалі це впливає формування незначних перебігів газу. Їх можна побачити при працюючому двигуні на місці з'єднання колектора та головки циліндра.
- Вібрації чи зниження потужності. Вібрації на кермі, педалях та сидіння можуть з'явитися через корозію в системі вихлопу. Від цього страждають машини, на яких їздять часто, але небагато. У такому робочому режимі глушник і елементи трубопроводу не можуть достатньо нагрітися, щоб вода випаровувалась, а конденсат веде до появи іржі.
- Збільшення витрати палива. Мала потужність двигуна на підвищених швидкостях або потужні навантаження на двигун ведуть до збільшення витрати палива, і часто це відбувається саме через протікання.
Проблеми з випуском продуктів згоряння - це не просто дратівливі вібрації або шум. Через цю несправність з'являється загроза вашому здоров'ю та життю, особливо якщо джерело поломки знаходиться біля паливного бака або інших вузлів машини, що займаються. Також це впливає на продуктивність автомобіля.
Як знайти місце поломки?
Щоб знайти витік у вузлі випуску продуктів згоряння, необхідно ретельно перевірити всі вузли та деталі системи. Із самого початку потрібно знайти місце проблеми. Через те, що труби сильно перегріваються, при спробі встановити місце протікання потрібно дати авто повністю охолонути. Не можна торкатися конструкції, якщо ви водили авто при стандартних температурних показниках — опік гарантований.
Отже, спочатку слід здійснити зовнішній огляд машини. Відкрийте капот, уважно подивіться на колектор. Найчастіше він прихований спеціальним теплозахисним пристроєм, але іноді він тече у трьох зонах:
- прокладання на моторі;
- прокладання в районі кріплення елемента спуску;
- колектор, якщо він тріснув.
Другий крок – слухайте. Особливо уважно треба слухати вгорі колектора. Протікання звучить як «тік» з певним ритмом, тому треба не переплутати його зі звучанням мотора. Якщо цокання звучить нижче на моторі, то проблема полягає у фланцевій прокладці. У цьому випадку потрібно поставити авто на пандуси. Встановіть, де у дроті вихлопу є з'єднувальні деталі. Авто холодне, і ви можете доторкнутися до штуцера, але краще не мацати - ви і так відчуєте пульсацію.
Під машиною є кілька основних елементів, що можуть бути причиною поломки:
- Гнучка труба з металевою внутрішньою зоною у вигляді гармошки та конструкцією з нержавіючої сталі зовні. З часу вона ламається та протікає. Знайти її легко, оскільки вона видає сильний шум вихлопу.
- Глушник та каталізатор. Багато хто не розуміє, як перевірити випускний колектор на герметичність, але це досить просто – місця витоку, як правило, покриваються іржею.
- Резонатори — своєрідні вторинні глушники, які знаходяться трохи далі за стандартні глушники. Вони можуть покриватися корозією та протікати. При огляді слід поглянути на трубку виходу продуктів горіння та знайти зламані підвіски з іржею. При виявленні іржавих ділянок можна плоскогубцями та акуратно зігнути їх — якщо деталь гнеться, то витік розташований тут.
За перерахованими елементами причиною і головним симптомом протікання вихлопів є наявність сажі чорного кольору. Якщо на якомусь з'єднанні та області труби, каталізаторі та іншому елементі системи з'явилася сажа, то можете бути впевнені – там є витік.