Україна, Київ Кільцева дорога, 4-Б
UA | RU

Коли двигун нестабільно працює на холостому ходу, або при русі відчувається втрата потужності, одна з можливих причин - забиті форсунки (інжектори). Вібрація на неодруженому ходу також може бути ознакою того, що забруднені інжектори. Якщо вчасно не виконано чищення авто інжекторів, і причина дійсно в них – частішають перепустки запалювання.

І хоча на питання – чому троїть двигун – першим напрошується відповідь, пов'язана з несправністю свічок запалювання, необхідно звернути увагу і на те, як давно проводилося чищення форсунок.

Практика показує, що з використанням вітчизняного палива оптимальний інтервал очищення паливної системи – близько 40 тис. км пробігу. Це в тому випадку, якщо водій слідує рекомендаціям, де краще заправлятися – з досвіду можна визначити кілька брендових заправок, на яких за українськими мірками добрий бензин. Але в будь-якому випадку чищення автомобільних інжекторів у наших реаліях – обов'язкова процедура.

Чистка инжекторов – наш ответ плохому топливу - Фото №1

Відмінність інжектора від карбюратора в тому, що паливо подається через дуже маленький отвір, який закривається голкою. При упорскуванні електромагнітний клапан піднімає її на малі частки секунди, і відбувається упорскування. При забрудненні форсунки може спостерігатися ціла низка збоїв, що призводять до неправильного упорскування палива. В результаті неправильного сумішоутворення падає ефективність двигуна, збільшується витрата палива.

Результати забруднення інжектора для кожної форсунки можуть бути різними.

Насамперед, можливе зменшення кількості палива, що подається. Однак з іншого боку, через попадання частинок відкладень під голку можливе неповне закриття інжектора. Тоді паливо йде через циліндр, не згоряючи, оскільки кількість повітря подається з розрахунку певну його кількість. Також може погіршуватися розпил палива, і замість створення туману форсунка просто бризкає паливо струменем. Це не тільки перешкоджає правильному сумішоутворенню, але і може призвести до утворення задирів, оскільки паливо змиває масляну плівку зі стінки циліндра.

Практично завжди форсунки забиваються нерівномірно. Через розташування на паливній рампі – на різній відстані від місця подачі в неї палива, одні інжектори забруднюються більше, інші менше. В одні потрапляють більші частки, в інших інжекторах утворюється наліт і т.п. В результаті інжектори працюють у різнобій, що не обіцяє нічого доброго. Різниця в кількості палива, що впорскується між інжекторами на двигунах, які на нашому паливі відпрацювали без чищення інжекторів близько 60 тис. км, може становити до двох разів!

Блок управління двигуном, відстежуючи роботу двигуна в цілому за показаннями лямбда-зонда (кисневого датчика), відстежує тільки роботу двигуна в цілому. Відповідно, скоригувати роботу з циліндрів блок управління не може. Результат – всі описані наслідки забитого інжектора та неправильного сумішоутворення: троїння, втрата потужності, перевитрата палива. Для турбованих двигунів воно також може призвести до прогорання клапанів. До речі, на автомобілях з ГБО прогорають клапани, як правило – саме через неправильне сумішоутворення – коли заради економії «завалюю» (перезбіднюють) суміш.

Уникнути всіх цих проблем дозволяє своєчасне чищення інжекторів - процедура відносно нескладна і недорога, на відміну від серйозного ремонту, який буде потрібно, якщо не чистити форсунки. Існує три типи чищення інжекторів.

Чистка инжекторов – наш ответ плохому топливу - Фото №2

Уникнути всіх цих проблем дозволяє своєчасне чищення інжекторів - процедура відносно нескладна і недорога, на відміну від серйозного ремонту, який буде потрібно, якщо не чистити форсунки.

3 основних типи чищення інжекторів:

Перший спосіб - промивання інжекторів спеціальними реактивами прямо на автомобілі. Замість палива на рампу форсунок подається спеціальна хімія, при роботі на якій відбувається очищення паливної рампи та форсунок, а також клапанів від забруднень. Однак цей метод не рекомендований автомобілям, у яких можна припустити наявність серйозних забруднень паливної системи – вимиті з рампи та форсунок відкладення можуть перешкоджати нормальному закриттю клапанів.

​Другий спосіб чищення інжекторів – зі зняттям. Інжектори знімаються з автомобіля і встановлюються на спеціальний промивний стенд, тому при промиванні в двигун не потрапляють відкладення, що видаляються з форсунок. Після промивання інжектори тестуються на рівномірність упорскування, і за хороших показників (норма розкиду впорскування – 2%) встановлюються на автомобіль.

Третій спосіб – ультразвукове чищення авто інжекторів. Якщо після промивання на стенді інжектори показали розбіг параметрів вище за норму, форсунки промиваються у спеціальній ванні за допомогою лужної рідини під впливом ультразвуку, який активно розщеплює відкладення.

Устаткування для ультразвукового промивання форсунок – найдорожче зі згаданого тут. Тому часто на сервісах, які не володіють таким обладнанням, можна почути розповіді про небезпеку ультразвукового чищення інжекторів. На практиці ж ще жодному інжектору ультразвукове чищення не пошкодило – у конструкції форсунки немає таких компонентів та матеріалів, які б боялися впливу звукових коливань, хай навіть дуже високої частоти. Від них руйнуються тільки бруд, що загуснув, і затверділі відкладення.

Вартість ультразвукового чищення інжекторів зі зняттям залежить від складності демонтажу інжекторів на конкретній моделі автомобіля. Зазвичай при нескладному доступі до інжекторів вартість чищення форсунок на 4-циліндровому двигуні починається від 400 гривень (200 грн. демонтаж-монтаж, по 50 грн. за чистку одного інжектора). Ці витрати з лишком покриваються економією палива, і не йдуть у жодне порівняння з ремонтом двигуна або паливної системи, який стане наслідком експлуатації автомобіля із забитими форсунками. Адже найкращий спосіб заощаджувати на обслуговуванні автомобіля – значить вчасно вкладати невеликі кошти, щоб уникнути більших витрат згодом.

Підпишіться на розсилку